Remaster срещу Remake срещу Reboot срещу Port срещу Reimagining
Публикувано на: 14 Ное 2021, 11:15
От гледна точка на видеоигрите разликата между Reboot, Remake, Remaster и Port е следната:
Reboot: Самата серия е фундаментално променена с нова игра. Историята, играта или стилът са напълно преработени. Често тези игри следват историята на игра преди това в поредицата, но не винаги. Обикновено се прави, когато серия се появи отново след години. Или казано по друг начин, франчайзът започва отново с подобна концепция, но с нови идеи.
Примерите включват Lufia (DS) и Ninja Gaiden (XBox).
Remake: Новата игра обикновено има подобно име и следва същата история като предишна игра от поредицата, но с промени в съдържанието, обикновено нови функции, които правят играта по-играема и по-дълга, и се справят с проблемите с оригинала. Геймплеят е или същият, или малко по-различен.
Играта е разработена отново от самото начало, но с модерни аспекти. Повечето от оригиналните му елементи са запазени непокътнати по отношение на жанра и механиката.
Примерите включват Pokemon FireRed и LeafGreen (GBA) и Project Zero 2 (Wii).
Remaster: Новата игра обикновено има същото име с „Remastered“ или нещо подобно след това. Съдържанието, играта и историята са идентични или почти идентични. Променени са само презентацията и графиките. Казано различно, играта е взета точно такава, каквато е, графиката й е почистена малко и резолюцията й е увеличена. Понякога те добавят някои прости нови функции, за да облекчат някои неприятности от оригиналната версия.
Страхотен пример е Dark Souls: Remastered.
Port: Точно същата игра със същото име, на различна конзола. Допълнително съдържание може да идва от чия конзола е на. Никакви промени не произтичат от самия софтуер. Играта е модифицирана, за да може да работи на други платформи.
Примерите включват множеството игри, които идват на Switch, като Skyrim.
Reboot: Самата серия е фундаментално променена с нова игра. Историята, играта или стилът са напълно преработени. Често тези игри следват историята на игра преди това в поредицата, но не винаги. Обикновено се прави, когато серия се появи отново след години. Или казано по друг начин, франчайзът започва отново с подобна концепция, но с нови идеи.
Примерите включват Lufia (DS) и Ninja Gaiden (XBox).
Remake: Новата игра обикновено има подобно име и следва същата история като предишна игра от поредицата, но с промени в съдържанието, обикновено нови функции, които правят играта по-играема и по-дълга, и се справят с проблемите с оригинала. Геймплеят е или същият, или малко по-различен.
Играта е разработена отново от самото начало, но с модерни аспекти. Повечето от оригиналните му елементи са запазени непокътнати по отношение на жанра и механиката.
Примерите включват Pokemon FireRed и LeafGreen (GBA) и Project Zero 2 (Wii).
Remaster: Новата игра обикновено има същото име с „Remastered“ или нещо подобно след това. Съдържанието, играта и историята са идентични или почти идентични. Променени са само презентацията и графиките. Казано различно, играта е взета точно такава, каквато е, графиката й е почистена малко и резолюцията й е увеличена. Понякога те добавят някои прости нови функции, за да облекчат някои неприятности от оригиналната версия.
Страхотен пример е Dark Souls: Remastered.
Port: Точно същата игра със същото име, на различна конзола. Допълнително съдържание може да идва от чия конзола е на. Никакви промени не произтичат от самия софтуер. Играта е модифицирана, за да може да работи на други платформи.
Примерите включват множеството игри, които идват на Switch, като Skyrim.