От гледна точка на видеоигрите разликата между Reboot, Remake, Remaster и Port е следната:
Reboot: Самата серия е фундаментално променена с нова игра. Историята, играта или стилът са напълно преработени. Често тези игри следват историята на игра преди това в поредицата, но не винаги. Обикновено се прави, когато серия се появи отново след години. Или казано по друг начин, франчайзът започва отново с подобна концепция, но с нови идеи.
Примерите включват Lufia (DS) и Ninja Gaiden (XBox).
Remake: Новата игра обикновено има подобно име и следва същата история като предишна игра от поредицата, но с промени в съдържанието, обикновено нови функции, които правят играта по-играема и по-дълга, и се справят с проблемите с оригинала. Геймплеят е или същият, или малко по-различен.
Играта е разработена отново от самото начало, но с модерни аспекти. Повечето от оригиналните му елементи са запазени непокътнати по отношение на жанра и механиката.
Примерите включват Pokemon FireRed и LeafGreen (GBA) и Project Zero 2 (Wii).
Remaster: Новата игра обикновено има същото име с „Remastered“ или нещо подобно след това. Съдържанието, играта и историята са идентични или почти идентични. Променени са само презентацията и графиките. Казано различно, играта е взета точно такава, каквато е, графиката й е почистена малко и резолюцията й е увеличена. Понякога те добавят някои прости нови функции, за да облекчат някои неприятности от оригиналната версия.
Страхотен пример е Dark Souls: Remastered.
Port: Точно същата игра със същото име, на различна конзола. Допълнително съдържание може да идва от чия конзола е на. Никакви промени не произтичат от самия софтуер. Играта е модифицирана, за да може да работи на други платформи.
Примерите включват множеството игри, които идват на Switch, като Skyrim.
Remaster срещу Remake срещу Reboot срещу Port срещу Reimagining
Last edited by TheDjRider on 14 Nov 2021, 09:19, edited 1 time in total.
EternalNetwork TM - news, tutorials and sharing
Forum • EternalNetworkTM - discouse, ask and enjoy
EternalRadio - best music is here
Biograpy site - my Personal website
Forum • EternalNetworkTM - discouse, ask and enjoy
EternalRadio - best music is here
Biograpy site - my Personal website
Reimagining: Подобно на римейк, само с много повече свободи по отношение на дизайна и разказа. В екстремни случаи може да има атрибути както на римейк, така и на рестартиране.
Примери: Ratchet and Clank (2016), XCOM: Enemy Unknown, Metroid: Samus Returns, Final Fantasy VII Remake.
Примери: Ratchet and Clank (2016), XCOM: Enemy Unknown, Metroid: Samus Returns, Final Fantasy VII Remake.
EternalNetwork TM - news, tutorials and sharing
Forum • EternalNetworkTM - discouse, ask and enjoy
EternalRadio - best music is here
Biograpy site - my Personal website
Forum • EternalNetworkTM - discouse, ask and enjoy
EternalRadio - best music is here
Biograpy site - my Personal website