Страница 1 от 1

Remaster срещу Remake срещу Reboot срещу Port срещу Reimagining

Публикувано на: 14 Ное 2021, 11:15
от TheDjRider
От гледна точка на видеоигрите разликата между Reboot, Remake, Remaster и Port е следната:

:arrow: Reboot: Самата серия е фундаментално променена с нова игра. Историята, играта или стилът са напълно преработени. Често тези игри следват историята на игра преди това в поредицата, но не винаги. Обикновено се прави, когато серия се появи отново след години. Или казано по друг начин, франчайзът започва отново с подобна концепция, но с нови идеи.

Примерите включват Lufia (DS) и Ninja Gaiden (XBox).

:arrow: Remake: Новата игра обикновено има подобно име и следва същата история като предишна игра от поредицата, но с промени в съдържанието, обикновено нови функции, които правят играта по-играема и по-дълга, и се справят с проблемите с оригинала. Геймплеят е или същият, или малко по-различен.

Играта е разработена отново от самото начало, но с модерни аспекти. Повечето от оригиналните му елементи са запазени непокътнати по отношение на жанра и механиката.

Примерите включват Pokemon FireRed и LeafGreen (GBA) и Project Zero 2 (Wii).

:arrow: Remaster: Новата игра обикновено има същото име с „Remastered“ или нещо подобно след това. Съдържанието, играта и историята са идентични или почти идентични. Променени са само презентацията и графиките. Казано различно, играта е взета точно такава, каквато е, графиката й е почистена малко и резолюцията й е увеличена. Понякога те добавят някои прости нови функции, за да облекчат някои неприятности от оригиналната версия.

Страхотен пример е Dark Souls: Remastered.

:arrow: Port: Точно същата игра със същото име, на различна конзола. Допълнително съдържание може да идва от чия конзола е на. Никакви промени не произтичат от самия софтуер. Играта е модифицирана, за да може да работи на други платформи.

Примерите включват множеството игри, които идват на Switch, като Skyrim.

Re: Remaster срещу Remake срещу Reboot срещу Reimagining

Публикувано на: 14 Ное 2021, 11:19
от TheDjRider
:arrow: Reimagining: Подобно на римейк, само с много повече свободи по отношение на дизайна и разказа. В екстремни случаи може да има атрибути както на римейк, така и на рестартиране.

Примери: Ratchet and Clank (2016), XCOM: Enemy Unknown, Metroid: Samus Returns, Final Fantasy VII Remake.